Viestinnän ja brändi-ilmeen kirkastus

Finnchain on teknologiajohtaja vedenkäsittelyn kaavinjärjestelmissä. Raumalla suunnitellaan ja valmistetaan ratkaisuja jäteveden käsittelyprosesseihin maailmanlaajuisesti.

Lähtökohta

Finnchain halusi uudistaa ilmettään, kasvattaa näkyvyyttään sekä löytää uusia aluevaltauksia brändinkirkastuksen ja viestinnän kehittämisen avulla.

“Brändimme kaipasi uudistusta, markkinointimme lisäpotkua sekä viestintämme säännöllisyyttä. Pääosin liikevaihtomme tulee viennistä, joten oli ensiarvoisen tärkeää, että uusi ilme on liiketoimintamme näköistä. Tästä kertoo mielestäni hyvin uusi sloganimme, joka kääntyy helposti ja ymmärrettävästi useille kielille.”

Krister Stenbom, toimitusjohtaja Finnchain Oy

Bonden ratkaisu

Bonde suunnitteli yritykselle uuden brändi-ilmeen, kiteytti Finnchainin lupauksen sloganiksi ja toteutti uudet nettisivut. Viestintäsuunnitelman myötä selkeytettiin Finnchainin pääviestejä sekä alettiin tuottaa säännöllistä sisältöä digikanaviin.

Lopputulos

Logo koki hyvin pienen uudistuksen ja brändi-ilme vähän isomman. Varsinaisen kirkastuksen sai uusi slogan “It’s clear”, joka kiteyttää Finnchainin toimialan sekä toimintaperiaatteen. Se kuvastaa sekä asiakkaan toiminnan tärkeintä tavoitetta eli veden puhtautta että Finnchainin yrityskulttuuria – olla kirkkaasti paras vedenpuhdistuksen ratkaisuissa. Tämä ilmenee myös visuaalisesti näyttävillä nettisivuilla.

Viestintäsuunnitelman, vuosikellon ja sisältösuunnitelman myötä Finnchainin viestintä aktivoitiin säännölliseksi. Nettisivuille ja LinkedIniin tuotettavissa sisällöissä tuodaan esille niin jäteveden puhdistusratkaisuja, tuotteiden laatua kuin työntekijöiden osaamista.

“Yhteistyö Bonden kanssa on ollut alusta lähtien luontevaa ja kaivatut asiat ovat toteutuneet johdonmukaisesti, mutta kuitenkin rennolla ja ammattitaitoisella otteella. Onkin helppo todeta, että olemme erittäin tyytyväinen asiakas!”

Krister Stenbom, toimitusjohtaja Finnchain Oy

Seuraava
Seuraava

Vuosikertomus kiteyttää vuoden kohokohdat