Bluesfestivaalin viestintä uudelle taajuudelle

Rauma Blues lukeutuu Suomen suosituimpiin bluesfestivaaleihin, ja se järjestettiin tänä vuonna jo 40. kerran. Kolmipäiväinen festivaali pitää sisällään ilmaisia ja maksullisia klubikeikkoja sekä pääkonsertin, jossa esiintyy bluesartisteja niin Suomesta, Euroopasta kuin Yhdysvalloista.

Rauma Blues 2025 - 40-juhlavuoden ilme

Lähtötilanne

Bonde ja Rauma Blues tekivät yhteistyötä jo vuonna 2024, jonka jälkeen yhteistyö syveni ja Bonde otti vastuulleen koko festivaalin viestinnän ja markkinoinnin.

Bonden ratkaisu

Rauma Bluesille rakennettiin uudet nettisivut, joita on helppo päivittää ja ylläpitää. Juhlavuoden tapahtumalle luotiin logo ja visuaalinen ilme, joka näkyi niin julisteissa, banderolleissa, lehti-ilmoituksissa kuin somepäivityksissä ja nettisivuillakin. Viestinnän ja markkinoinnin suunnitelmallisuutta lähdettiin kehittämään.

Lopputulos

Bluesfestivaalilla on nyt viestinnän vuosikello, joka tuo tekemiseen suunnitelmallisuutta ja tehokkuutta. Juhlavuoden ilmeeseen tuotiin aiempia vuosia enemmän väriä ja ilme toistui kaikissa kanavissa ja mainospinnoilla. Bonde toteutti kaikki festivaalin graafiset tarpeet, digikampanjat sekä sosiaalisen median julkaisut.

Kaiken kaikkiaan olemme tyytyväisiä. Oli mukavaa ja helppoa tehdä töitä osaavan paikallisen kumppanin kanssa. Bondella asiat hoidettiin kiitettävän nopeasti. Esimerkiksi somemarkkinointi oli erinomaista.
— Tunnu Pärssinen, Rauma Bluesin puheenjohtaja
Seuraava
Seuraava

Markkinointi räjäytti Gyytin matkustajamäärät